КОНТРОЛЬНА РОБОТА З РОЗДІЛУ « СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ І ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ»
Мета: перевірити знання учнів з тем: «Словосполучення», «Речення,
його граматична основа», «Другорядні члени речення»; розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення та увагу; виховувати самостійність.
Форма проведення контрольної роботи: виконання завдань тестового характеру.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Ознайомлення з темою, метою та завданнями уроку
ІІІ. Підготовча робота
Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань і вимог до написання творчого завдання. Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.
VI. Виконання завдань тестового характеру за варіантами
Варіант 1
Завдання 1-6 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді (0, 5 балів)
- Позначити рядок, який містить словосполучення:
а) із гущавини;
б) чується голос;
в) визнати помилку.
- Позначити рядок, який містить поширене словосполучення:
а) долітало скрекотання сорок;
б) увійшли до лісової сторожки;
в) зник у лісі.
- Позначити словосполучення, у якому правильно виділено головне слово:
а) зготувати сніданок;
б) червона хустка;
в) швидко змахнув.
- У якому реченні виділене слово є означенням?
а) Сонце вже ховалось за гори.
б) Узгір'я хмариною спускалось в море.
в) Повіяв ранковий вітер.
- Яке речення є спонукальним?
а) Нарешті прийшло літо!
-
б) Не бійтесь заглядати у словник.
в) Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
- Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:
а) Це красується орел.
б) Над верхів’ям сосен ми бачимо величезного птаха з розпростертими крилами.
в) У лісі чути розмірений стукіт дятлів.
Завдання 7-8 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
(2 бали)
7. Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю:
а) підмет; 1.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
б) означення; 2.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
в) обставина; 3.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
г) присудок. 4. Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
5.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
8.Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:
а) непоширене словосполучення; 1.Стрункі та високі дерева.
б) поширене словосполучення; 2.Осіннє небо.
в) непоширене двоскладне речення; 3.Дрімає ліс.
г) поширене односкладне речення; 4.Залило водою луки.
5.В лісі.
9. Написати невеликий твір-опис у художньому стилі на тему «Осінній ліс».
Підкреслити граматичні основи з речень. (5 балів)
Варіант 2
Завдання 1- 6 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді (0, 5 балів)
- Позначити рядок, який містить словосполучення:
а) Величезний птах;
б) на дереві;
в) гріє сонце.
- Позначити рядок, який містить поширене словосполучення:
а) під кущем;
б) чарівний та сонячний день;
в) ялинка та сосна.
- Позначити словосполучення, у якому правильно виділено головне слово:
а) ринув у небо;
б) свіже повітря;
-
- У якому реченні виділене слово є додатком?
а) Летять у далекий вирій гуси.
-
- Кожна травичка на своєму корені росте.
- Вишиває осінь золоті квітки.
- Яке речення є спонукальним?
а) Вдома і стіни гріють.
б) Із дерев спадають жовті ягідки.
в) Намагається зробити все добре.
- Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:
а) У лісі зовсім стемніло.
б) Орел хотів на льоту вдарити суперника в бік.
в) На землі і в повітрі білів сніг.
Завдання 7-8 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
(2 бали)
7. Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю:
а) підмет; 1.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
б) означення; 2.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
в) обставина; 3.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
г) присудок. 4.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
5.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
8.Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:
а) непоширене словосполучення; 1.Снігами землю замело.
б)поширене словосполучення; 2.Настав вечір.
в) непоширене двоскладне речення; 3.Хитрий та веселий боровик.
г) поширене односкладне речення; 4.Густолиста яворина.
5.На дереві.
9. Написати невеликий твір-опис у художньому стилі на тему «Літній сад».
Підкреслити граматичні основи всіх речень. (5 балів)
- . Організований збір зошитів для контрольних робіт
- І. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань
- ІІ. Домашнє завдання
Скласти висловлювання на тему «Улюблене свято моєї родини». Виписати з нього будь-яке речення, виділити граматичну основу, підкреслити другорядні члени речення, зробити синтаксичний розбір одного із словосполучень. |