Среда
08.05.2024
17:11
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Персональний сайт учителя української мови та літератури
Главная Регистрация Вход
Каталог файлов »
Головна

Із досвіду роботи

Мультимедіа

Главная » Файлы » Презентацiя » Украiнська мова

Контрольна робота з розділу "Словосполучення і речення, головні та другорядні члени речення"
11.11.2014, 18:42

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З РОЗДІЛУ « СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ І ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ»

Мета:       перевірити знання учнів з тем: «Словосполучення», «Речення,

його  граматична основа»,  «Другорядні члени речення»;  розвивати                 вміння   школярів  виконувати  тестові  завдання;  працювати         самостійно;  логічне мислення та увагу; виховувати самостійність. 

Форма проведення контрольної роботи: виконання завдань тестового характеру.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

II. Ознайомлення з темою, метою та завданнями уроку

 

ІІІ. Підготовча робота

         Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань  і вимог до написання творчого завдання. Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

 

VI. Виконання завдань тестового характеру за варіантами

 

Варіант 1

Завдання 1-6 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді (0, 5 балів)

  1. Позначити рядок, який містить  словосполучення:

а)  із гущавини;

б)  чується голос;

в)  визнати помилку.

  1. Позначити  рядок, який містить поширене словосполучення:

а) долітало скрекотання сорок;

б) увійшли до лісової сторожки;

в)  зник у лісі.

  1. Позначити словосполучення, у якому правильно виділено головне слово:

а)  зготувати сніданок;

б)  червона хустка;

в)  швидко змахнув.

  1. У якому реченні виділене слово є означенням?

а)  Сонце вже ховалось за гори.

б)  Узгір'я хмариною спускалось в море.

в)   Повіяв ранковий вітер.

  1.  Яке речення є спонукальним? 

а)  Нарешті прийшло літо!

  1.  

б)  Не бійтесь заглядати у словник.

в)  Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?

  1. Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:

а)  Це красується орел.

б)  Над верхів’ям  сосен ми бачимо величезного птаха з розпростертими крилами.

в)  У лісі чути розмірений стукіт дятлів.

Завдання 7-8 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

(2 бали)

7.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 

а) підмет;                                        1.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

б) означення;                                  2.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

в) обставина;                                  3.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

г) присудок.                                    4. Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

                                                         5.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

8.Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:

а) непоширене словосполучення;                            1.Стрункі та високі дерева.

б) поширене словосполучення;                                2.Осіннє небо.

в) непоширене двоскладне речення;                        3.Дрімає ліс.

г) поширене односкладне речення;                          4.Залило водою луки.

                                                                                      5.В лісі.

9. Написати невеликий твір-опис у художньому стилі на тему «Осінній ліс».

Підкреслити граматичні основи з речень.  (5 балів)

 

Варіант 2

Завдання 1- 6 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді (0, 5 балів)

  1. Позначити рядок, який містить словосполучення:

а)  Величезний птах;

б)  на дереві;

в)  гріє сонце.

  1. Позначити  рядок, який містить поширене словосполучення:

а)  під кущем;

б)  чарівний та сонячний день;

в)  ялинка та сосна.

  1. Позначити словосполучення, у якому правильно виділено головне слово:

а) ринув у небо;

б) свіже повітря;

  1.  
  2. У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Летять у далекий  вирій гуси.

  1.  
  2.  Кожна травичка на своєму корені росте.
  3.   Вишиває осінь золоті квітки.
  4.  Яке речення є спонукальним? 

а)  Вдома і стіни гріють.

б)  Із дерев спадають жовті ягідки. 

в)  Намагається зробити все добре.

  1. Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:

а) У лісі зовсім стемніло.

б) Орел хотів на льоту вдарити суперника в бік.

 в) На землі і в повітрі білів сніг.

Завдання 7-8 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

(2 бали)

7.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 

а) підмет;                                        1.Пишний сад задоволено ряснів плодами.

б) означення;                                 2.Пишний сад задоволено  ряснів плодами.

в) обставина;                                 3.Пишний сад задоволено ряснів плодами.

г)  присудок.                                  4.Пишний сад задоволено ряснів плодами.

                                                        5.Пишний сад задоволено ряснів плодами.

8.Установіть відповідність між синтаксичною конструкцією та її характеристикою:

а) непоширене словосполучення;                             1.Снігами землю замело.

б)поширене словосполучення;                                  2.Настав вечір.

в) непоширене двоскладне речення;                         3.Хитрий та веселий боровик.

г) поширене односкладне речення;                           4.Густолиста яворина.

                                                                                      5.На дереві.

9. Написати невеликий твір-опис у художньому стилі на тему «Літній сад».

Підкреслити граматичні основи всіх речень.  (5 балів)

 

  1. . Організований  збір зошитів для контрольних робіт

 

  1. І. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань

 

  1. ІІ. Домашнє завдання

Скласти висловлювання на тему «Улюблене свято моєї родини». Виписати з нього будь-яке речення, виділити граматичну основу, підкреслити другорядні члени речення, зробити синтаксичний розбір одного із словосполучень.

Категория: Украiнська мова | Добавил: Kozlova_Ludmila
Просмотров: 8621 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
avatar
0
1 margo101284 • 15:40, 11.03.2020
чудово
avatar
Вход на сайт

Інші розділи

Фотогалерея