Воскресенье
05.05.2024
06:03
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Персональний сайт учителя української мови та літератури
Главная Регистрация Вход
Каталог файлов »
Головна

Із досвіду роботи

Мультимедіа

Главная » Файлы » Другие разделы » Підготовка до олімпіад

Завдання олімпіад з української мови та літератури 11клас
28.10.2014, 18:45

Завдання

ІІ (відбіркового) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

 

 

11  клас

 

І. З’ясуйте:

  1. Що спільного було в усіх модерністичних течіях другої половини ХІХ –початку   ХХ століття?

 2. Леся Українка, М.Коцюбинський, М.Вороний, О.Кобилянська, В.Стефаник,    Б-І. Антонич і український модернізм.

 3. У чому суть літературної дискусії 1925-1928 рр.? Позиція в ній Миколи Хвильового, неокласиків.

4. Поезія П.Г.Тичини як яскраве явище українського модернізму.

5. У чому виявилась причетність Одеси до становлення українського модернізму?

                                                                                                                                  15 б.                                                                                                                           

ІІ. Дайте лаконічні, але обґрунтовані відповіді на запитання.

  1. В якому місті й коли вийшов перший альманах модерністичного спрямування? Яка його назва? Хто був ініціатором і організатором його випуску?
  2. У чому суть полеміки між Іваном Франком та Миколою Вороним, яка породила вірш „І.Я.Франкові”, що вважається поетичним „кредо” українських модерністів? Чи були позиції двох митців слова принципово непримиренними?
  3. Яка, на вашу думку, принципова риса відрізняє творчість українських модерністів від творчості модерністів європейських?
  4. Хто перший сформував засади неоромантизму? У чому його відмінність від романтизму І половини ХІХ ст.?
  5. Кому (чи чому) присвячена новела Миколи Хвильового „Я (Романтика)”? У чому суть цієї посвяти?

                                                                                                                                   10 б.

ІІІ. Розкрийте питання.

     Появою яких нових жанрів збагатилась українська література кінця ХІХ – початку ХХ століття? Охарактеризуйте кожен із них, наведіть конкретні приклади у творчості українських письменників.

                                                                                                                  8б.                                                                                                                      

ІV. Запишіть слова, подані в російському написанні, українською мовою. Поясніть їх правопис.

   Либретто, фортиссимо, компьютер, по долинам и по взгорьям, Архимед, Шиллер, шасси, физика, ночью, матерью, квартала, в конце коридора, в Греции, цикада, Цицерон, портьера,  предыстория.

                                                                                                                             5 б.

V. Провідміняйте числівники 107, 589, 1444. Утворіть із ними прикметники з допомогою слів ТОННА, КІЛОГРАМ, КІЛОМЕТР. З одним із цих прикметників складіть речення.

                                                                                                                             7б.                                                                                                                            

VI. Запишіть речення, знявши риски та вставляючи, де потрібно, розділові знаки й літери. Зробіть повний синтаксичний розбір, побудуйте структурну схему. Зробіть комплексний аналіз (фонетичний, морфемний, морфологічний, словотвірний розбори) підкресленого слова.

   Давно огорнуто туманом десятиліть моє голодне дитинство, давно (не)має тих оченят що з надією заглядали мені до рук коли я повертався (з) (зі) (із) своїх мандрівок по забуту кимось у полі картоплину чи ще (ні) ким (не) видерте пташине гніздо а пот...м...янілі вікна рідної хати все дивлять...ся (з) дал...ни мені в душу (з) (під) почорнілої стріхи як (не) забутні мам...ні очі (з) (під) темних скорботних брів.

                                                                                                                       10 б.

                                                                                                             Всього: 55 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для олімпіадних робіт

11 клас

Завдання з української мови

1.Напишіть виступ під час дискусії з теми «Людина, яка гідна поваги». У тексті використайте: речення із вставними словами (словосполученнями, реченнями); складносурядне речення з єднальним сполучником; складнопідрядне речення з підрядним умовним.

(20 балів. За кожну помилку знімається 1 бал).

2.Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть головні та другорядні члени речення, визначте тип складного речення та вид підрядного).

Не забудьте не збайдужійте не зрадьте цих духовних оберегів з якими ми виростали й виходили в широкий і тривожний світ щоб завжди'повертатися бодай у спогадах до родинного вогнища до свого повіту! (В. Скуратівський).

(10 балів)

3.Вставте у фразеологізм пропущене слово, складіть з кожним фразеологізмом речення. Проходити червоною...   Тиха... греблі рве.  Як у... за пазухою. Як... обстінку. Піймати...

(5 балів) 4.3 наведених пар простих речень сконструюйте всі можливі варіати складносурядних речень.

- Настала весна. Сад розцвів. *Море ревло. Буря стихала. *Сонце зійшло. Ранок був прохолодний.
*Соловей витьохкував. Зозуля кувала. * Дорога слалася рівно, їхати було приємно.

(5 балів)

З.Використовуючи неповні речення, побудуйте діалог, який би відтворив подану нижче ситуацію. Ситуація. Твоя подруга (друг) купила (кутів) одяг, який, на твою думку, їй (йому)зовсім не личить. Між вами відбулася делікатна розмова. Ви не образили свою (свого) подругу (друга).

(10 балів)

Завдання з української літератури

1.Розкрийте зміст понять «новела та оповідання». Назвіть спільні та відмінні риси. Визначте місце новели у творчості українських письменників.

(10 балів)

2.Зазначте автора й назву твору, вид лірики. Проаналізуйте поезію, зазначивши характерні особливості індивідуального письменницького стилю.

Білі акації будуть цвісти           Солодко плачуть в садах солов 'ї,

в місячні ночі жагучі,                 так, як і завжди, незмінна...

промінь морями заллє золотий  В тебе і губи, і брови твої,

річку і верби, і кручі.                   яку моєї Вкраїни...

Будем іти ми з тобою тоді       Ось вона йде у вінку, як весна...

в ніжному вітрі до рання,          Стиснулось серце до крику...

вип 'ю я очі твої молоді             В ньому злилися і ти і Вона

повні туману кохання.                в образ єдиний навіки.

3.Напишіть твір на одну з тем:

  • Трагізм життєвої долі Миколи Хвильового та його героїв.
  • Національний характер гумору Остапа Вишні.
  • Поетичний і прозовий світ сучасної літератури.                           

(20 балів. Обсяг - 2 сторінки)

Критерії оцінювання твору Зміст- 10 балів.

  1. Тема розкрита повно, текст у цілому відзначається багатством слововживання. Відсутні
    змістові недоліки (10 балів).
  2. Можливі деякі відхилення від теми, непослідовність викладу, певні утруднення в доборі
    лексики (7 балів).

9.    Твір за обсягом становить більше половини від норми, тему не розкрито, виклад не зовсім

послідовний, порушена стилістична єдність (5 балів). Грамотність- 10 балів. За кожну помилку знімається 1 бал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категория: Підготовка до олімпіад | Добавил: Kozlova_Ludmila
Просмотров: 2012 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Інші розділи

Фотогалерея