Воскресенье
05.05.2024
08:02
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Персональний сайт учителя української мови та літератури
Главная Регистрация Вход
Каталог файлов »
Головна

Із досвіду роботи

Мультимедіа

Главная » Файлы » Другие разделы » Підготовка до олімпіад

Завдання олімпіад з української мови та літератури 10 клас
28.10.2014, 18:48

Завдання

 

ІІ (відбіркового) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

10 клас

 

І. Висловте та обґрунтуйте свою думку.

   1. Омелько Кайдаш – трагічний чи комічний персонаж повісті І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»?

   2. Чи може служити родина Балашів із повісті І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» прикладом для наслідування?

3. Чи можна вважати Чіпку Варениченка із роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» шукачем правди і справедливості?

4. Багато читачів зауважують, що українська література ХІХ століття менш тематично та жанрово різнобарвна, ніж європейські й навіть російська літератури. Чи згодні ви з таким твердженням? Якщо так, то доведіть свою думку та поясніть причини такого явища.

5. Якби вам запропонували вибудувати ступінчату піраміду совісті» й розташувати на ній героїв роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», кого б ви помістили на самому вершечку цієї піраміди? Чому?

                                                                                                                                 15 б.

ІІ. Дайте лаконічні, але арґументовані відповіді на запитання.

  1. В якому творі Г.С.Сковороди висловлена ідея «сродної праці»?  В чому суть цієї ідеї? Чи актуальна вона для нашого часу і для вас особисто?

   2. Хто такі січові стрільці? Який вид народної  творчості пов'язаний із цим поняттям? Які твори вам відомі?

   3. Як звали діда й прабабу Чіпки Варениченка  за батьківською лінією? Як відгукнувся цей генетичний спадок у характері та в домі Чіпки?

  4. Хто, з якого приводу й кому казав: «Соблаговоліте … дати мені повелініє о сокрушительном преломленії сієї троєкратно опоганівшої хворостини, яже нині у ранзі лепорта суть,  бо самі  созерцаєте своїми ясними, хоча і неумитими очесами, яко неумістим єсм із нею в чертог ваш».

                                                                                                                                    8 б

ІІІ. Поясніть, що таке текст, з’ясуйте  його ознаки. Складіть самостійно невеличкий (5-6 речень) текст на цікаву для вас тему.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

                                                                                                                                           8 б.

 

       IV.  Запишіть речення, знявши риски та розставивши розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть повний синтаксичний розбір. Виконайте комплексний аналіз (фонетичний, морфемний, морфологічний, словотвірний розбори) підкресленого слова.

              І хоча не/має нічого вічного в бутті й усе тече змінюючись у потоці часу та є одначе в минулому щось таке що хочеться назвати не/минущим а вічним берегти як святиню й заповісти майбутньому як не/тлінний знак доблесті своїх предків як дар їх нащадкам.

                                                                                                                                         10 б.                                                                                                                                                 

      V.  З’ясуйте значення таких широковживаних нині слів:

              Консенсус, спонсор, дилер, менеджер, моніторинг, плюралізм, толерантність, інвестиція, рейтинг, імідж.

                                                                                                                                           5 б.

      VI. Запишіть подані нижче слова правильно. Згрупуйте їх за правилами написання:

               При/все/людно, по/де/куди, будь/де, само/хідний, сімсот/п…ятдесяти/семи/кілометровий, аби/куди, пів/ящика, пан/(є) (Є) вропейський,  над/(д) (Д) еснянський, (Ш) (ш) евченківське слово, (К) (к) київська (Т) (т) раса, місто (С) (с) ухий (Л) (л) иман, (Ф) (ф) ранкова поема, брунатно/сірий, лимонно/кислий, рука/в/руку, рано/по/раненьку, (П) (преображення (Г) (г) господнє.

                                                                                                                              5 б.

VII.  Утворіть іменники від поданих прикметників: глибокий, убогий, безлюдний, теплий, пишний, темний. А тепер утворіть збірні  іменники від таких слів: жінки, офіцери, татари, картопля, дуби, варити, шити, багно, сад, мак.

                                                                                                                                         5 б.

                                

   Всього: 55 балів

 

 

Категория: Підготовка до олімпіад | Добавил: Kozlova_Ludmila
Просмотров: 4369 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 2.0/2
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Інші розділи

Фотогалерея