Воскресенье
05.05.2024
06:40
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Персональний сайт учителя української мови та літератури
Главная Регистрация Вход
Каталог файлов »
Головна

Із досвіду роботи

Мультимедіа

Главная » Файлы » Другие разделы » Підготовка до олімпіад

Завдання олімпіад з української мови та літератури 8 клас
28.10.2014, 18:53

Завдання

 

ІІ (відбіркового) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

 

8  клас

І. Виконайте завдання:

1. Охарактеризуйте різновиди художніх образів.

2. Назвіть усі відомі вам фольклорні жанри. В чому, на вашу думку, полягає відмінність між народним переказом і легендою, думою та історичною піснею? Чи є щось спільне між голосінням та народною думою?

3.Кого вважають першим письменником нової української літератури? Чому?

4. Який твір Т.Г.Шевченка розпочинається піснею невільників, що страждають у турецькому полоні? Доведіть, що це пісня патріотів рідної землі.

5. В одній із лірницьких колядок, у якій співається про дозвіл повипускати з пекла грішні душі, даний Ісусом Христом Богоматері, є застереження щодо трьох душ, яких випускати не можна. Серед них таке:

                           Ще й другу душу не випускати,

                           Що зневажала батька та матір,

                           Що зневажала, словом вкорила,

                           Словом вкорила, судом осудила.

Доведіть на основі відомих вам українських народних дум, що пошана до                                  батька-матері була справжньою святістю для українського народу.

                                                                                                                     15 б.

ІІ. Дайте обґрунтовані відповіді на запитання.

1. У чому, на вашу думку, полягає головна й принципова відмінність давньоруського епосу «Слово про похід Ігорів» від епічних поем «Пісня про Роланда» та «Витязь в тигровій шкурі»?

     2. Птахи і тварини в «Слові про похід Ігорів», їх ставлення до Ігоревого війська. Чому, на вашу думку, воно є саме таким?

                                                                                                                       6 б.                          

ІІІ. Дайте чіткі, лаконічні відповіді на запитання.

1. В одному з віршів української поетеси Оксани Пахльовської, написаному після Чорнобильської трагедії, є слова:

                         О земле, поґвалтована й безсила!

                         Чому ж ти не прокинулась тоді,

                          Коли тебе, окрадену, будили?!

Алюзією (відсиланням)  до якого відомого вам твору є ці слова сучасної поетеси? Як ви їх розумієте?

2.У якому із відомих вам віршів Т.Г.Шевченка втілена філософія життєвої активності людини? Процитуйте ці рядки.

                                                                                                                       5 б.

 

IV. Спишіть речення, розставте необхідні розділові знаки. Випишіть із них в один стовпчик поширені, а в інший непоширені словосполучення та зробіть їх (словосполучень) розбір.

  1. Всім серцем любіть Україну свою і вічні ми будемо з нею.
  2. Пишний рум’яний хліб спечений дбайливими руками матусі гордо красувався на столі.
  3. Оновлена заквітчана весняним цвітом земля радісно усміхалася золотавому сонцю.
  4. Наша старенька бабуся сяючи радісною усмішкою стрічала нас біля знайомих воріт.

                                                                                                                               5 б.

V. Запишіть речення, розставивши, де потрібно, розділові знаки, зробіть їх синтаксичний розбір за членами речення.

     Ми з сестричкою пішли до лісу збирати гриби й раптом побачили білочку в пухнастій руденькій шубці. Осінній ліс як барвисте диво. Життя прожити не поле перейти. І сірі мурашки і бджілки в чорно-жовтих оксамитових платтячках і москалики з чорненькими ґудзичками на червоних «мундирах» все очевидно почувши поклик весни повилазило зі своїх зимових схованок.

                                                                                                                     10 б.

VІ. Виконайте наступні завдання:

1.Поясніть значення фразеологізмів, доберіть до кожного з них по 1-2 фразеологізми-синоніми:

Ні в тин, ні в ворота; мати в тямці; фарбованого лиса бачити; з кондака; ні пари з уст; як кіт наплакав; наговорити сім кіп гречаної вовни; з-під дощу під ринву потрапити.

                                                                                                                       4 б.

2. Напишіть затранскрибовані слова:          [р о з в й а з у й у], [л ´ й е ж] (місто), [к ´ й у в е т], [р о ж: е в р’ у й е    ц´:а ],   

        

        [п р е  м й е р], [в й е н т´й а н]  (місто), [т´м’ а н´ і й е], [д´ і х’ т´ а р],

            

       [б е  ш: ч а с н и й ], [с´ м’ і й е с´ : а  ]. Чому, на вашу думку, не однаково передаються на письмі звукосполучення [т´м’] та [с´ м’] в підкреслених словах? З яким мовним явищем це пов’язано?                               

                                                                                                                               4б.                                                                                                                               

3  Визначте, який тип мовлення відображає дійсність у динаміці, русі, розвитку, а який – в статиці, непорушності? Наведіть приклади обох типів мовлення                                          (по 3-4 речення).

                                                                                                                       4 б.

4. З’ясуйте, яким спільним значенням поєднане слово синтаксис зі словами: синдром, синдикат, синхронний (процес).

                                                                                                                       2 б.

                                                                                                                                  

Всього: 55 балів

 

 

Категория: Підготовка до олімпіад | Добавил: Kozlova_Ludmila
Просмотров: 2104 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Інші розділи

Фотогалерея